הסכם שלום בית לחילופין גירושין

רבים לא מכירים אותו. הוא פחות נפוץ. אבל חשוב שתכירו.

כמו שאין רק שחור ולבן, ויש גם אפור. כך אין רק גירושין או שלום בית, ויש הסכם שלום בית לחילופין גירושין.

בהסכם מסוג זה, יש לכאורה שני הסכמים. האחד – הסכם המדבר על שלום הבית וכיצד בני הזוג יפעלו על מנת להשיגו. והשני – הסכם גירושין – אם חלילה אחד מבני הזוג יחליט שברצונו להביא לקץ תקופת שלום הבית.

בפרק של שלום הבית ניתן לקבוע הוראות מגוונות, למשל בני הזוג מתחייבים להשתתף בטיפול זוגי, אחת לשבוע, למשך שנה, או לערב זוגי אחד לפחות בשבוע, או בן הזוג מתחייב להשתתף בסדנה לטיפול בכעסים (רלוונטי בעיקר כאשר התרחש אירוע אלימות).

במסגרת זו אנו נתייחס לניהול החיים המשותפים – כיצד ינהלו את משק הבית המשותף? האם ימשיכו להשתמש בחשבון הבנק המשותף? וכמה כל אחד מהם יפקיד אליו, האם את כלל ההכנסות, אחוז מסוים מהן, או סכום זהה?

הכי חשוב בפרק זה להתייחס באופן מפורט לרצונות האחד של השניה, מה הפריע בחיים עד כה וכיצד ברצוננו לשנות ולפתור את הדברים.

בפרק של הגירושין נסדיר את כל העניינים הכרוכים בגירושין, לרבות הסדרת הליך הגירושין תוך התייחסות לכתובה ותוספת הכתובה, אחריות הורית וחלוקת זמני שהייה, מזונות ילדים וחלוקת הרכוש.

נגדיר מה יקרה אם יתגרשו. אפשר לקבוע סנקציות מה יקרה אם נעשה כך או אחרת. למשל, אפשר לקבוע כי אם אחד מהם יבגוד בשני שוב, השני יקבל את הבעלות המלאה בבית המגורים.

כמובן, ניתן להתייחס גם לטענות וזכויות כדוגמת מוניטין אישי, פערי השתכרות, זכויות סוציאליות, אופציות, מניות, מזונות בני זוג ועוד.

לאחר שההסכם, על שני חלקיו, יהיה לשביעות רצונם של בני הזוג, הם יחתמו על ההסכם ונגישו לערכאה המשפטית על מנת שיקבל תוקף של פסק דין. בדיון לאישור ההסכם, הערכאה השיפוטית תבחן שהצדדים מסכימים, מרצונם החופשי לתוכן ההסכם ומבינים את משמעותו ותוצאותיו.

לסיכום – מהם יתרונותיו של הסכם שלום בית לחילופין גירושין?

  1. ההסכם נותן צ’אנס נוסף לצדדים כאשר הם לא בטוחים ב-100% שמיצו את דרכם המשותפת.
  2. ההסכם מדליק נורה אדומה לצדדים שהם עלולים להיות בפני פרידה וגורם להם לדבר על מה שמפריע להם ו”לעבוד” באמת על הזוגיות שלהם.
  3. ההסכם נותן שקט וודאות לצדדים שאם חלילה אחד מהם ירצה להיפרד בעתיד, הם לא יצטרכו שוב לפנות להליכים משפטיים ולשאת בעלויות משפטיות. באמצעות הסכם זה הם גם מונעים התנגדויות וסכסוכים משפחתיים בעתיד.
  4. מבחינה אסטרטגית אפשר לתת ולקבל הרבה יותר כאשר אתם בשלום האחד עם השניה ולא בסכסוך בעצימות גבוהה.
  5. סיום הליכים בהסכם מאפשר לצדדים להיות הורים טובים יותר לילדיהם ולאפשר להם תקשורת שתיטיב עימם לאורך הדרך ותצמצם את נזקי הגירושין.

כאן למענכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin