צו הורות פסיקתי

צו הורות פסיקתי

כמו שהבטחתי, הפעם נעשה סדר בכל הנוגע לצו הורות פסיקתי.

אז מה זה בעצם צו הורות פסיקתי?

הכרה בהורות של אדם על הילד הביולוגי של בן זוגו מאותו מין.

 

הצו ניתן ע”י ביהמ”ש ומאפשר למבקש לקבלו, להירשם כהורהו של הילד על אף שאין לו כל זיקה גנטית אליו. וזאת, כאשר הילד נולד מתוך כוונה והחלטה משותפת של בני הזוג להביא ילד לעולם ולגדלו במשותף, כהורים לכל דבר ועניין.

צו הורות נותן מענה למי שמתפקד כהורה של ילד אך אין בינו לבין הילד קשר ביולוגי. 

מתן הצו = הכרה רשמית של המבקש כהורה של הילד. יכול להתקבל כאשר מדובר במקרה של זוג נשים או זוג גברים. 

חשוב לדעת: צו הורות פסיקתי ניתן כאשר הילד נולד לתוך הזוגיות. המועד הקובע, לפי בית המשפט, הוא בעת ההחלטה על הבאת הילד לעולם.

ולכן מומלץ לערוך הסכם הורות בעת קבלת ההחלטה עצמה, ולפני תחילת הליכי הלידה, ובאמצעותו להסדיר מראש את יחסי ההורות, את זכויותיהם וחובותיהם של בני הזוג בכל הנוגע לילד, כך למשל: אופן גידולו וכלכלתו.

הסכם זה מציין אבן דרך וחשוב לכשלעצמו לבני הזוג העומדים בפני הרחבת התא המשפחתי והוא אף יהווה ראייה שמא יתגלע סכסוך בין בני הזוג וההורה הביולוגי יתחרט וירצה לחזור בו מההחלטה לגדל את הילד יחדיו.

בקשה לצו הורות מומלץ להגיש בסמוך למועד הלידה וככל שהבקשה תוגש מוקדם יותר, כך יגבר הסיכוי שבית המשפט ייתן את הצו מבלי לבקש עריכת תסקיר משירותי הרווחה.

אציין כי אם הזוגיות נוצרה לאחר הולדת הילד, צו הורות פסיקתי אינו רלוונטי ויש לפנות להליכי אימוץ על מנת לקבל הכרה כהורהו של הילד.

מאחר שמדובר בתחום שמשתנה ומתחדש כל הזמן, ממליצה לפנות לייעוץ משפטי בטרם קבלת ההחלטה על הבאת ילד יחד לעולם ובטרם הגשת הבקשה לצו הורות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin