איך הצלחנו להפוך דיון סוער בענייני מזונות ורכוש לדיון לאישור הסכם גירושין כולל?

אתמול בשעות הצהריים, בין אזעקה לאזעקה, באולמות בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון, הייתה שעת רצון בה זכיתי להגיע להסכמות בתיק סבוך ולהוציא את הלקוח שלי לדרך חדשה.

מדובר בתיק לא פשוט, שהיו כבר 2 עו”ד שהתחלפו ולא הצליחו להביא את הצדדים להסכמות, על אף שסיפרו לי שהיו נסיונות לא מעטים. 
כשהלקוח הגיע אליי, כבר הוגשו נגדו תביעת רכוש ותביעת מזונות. הגשתי כתבי הגנה ואפילו התקיים דיון קדם. בדיון מינה ביהמ”ש שמאי שיעריך את שווי דירת המגורים של הצדדים וכן אקטואר שיעריך את הזכויות הסוציאליות שצברו הצדדים במהלך שנות הנישואין.
על אף שלכל אחד מהצדדים היו טענות רבות באשר לשני ולהתנהלותו, אני ועוה”ד שייצגה את האישה הגענו לטיוטת הסכם. 
לאחר ניהול מו”מ ממושך, הגעתי למסקנה שהאישה לא בשלה להגיע להסכם ולכן לא משנה אם נסכים לדרישה החדשה שלה, במקומה תבוא אחרת. ולכך אני לא אתן יד.
לכן הגענו אתמול לדיון שני, לאחר שכבר התקבלו חוות דעת המומחים ושהכנתי את מיטב הטענות והסעדים הרבים שאני מבקשת עבור הלקוח שלי. 

בכניסה לבית המשפט פגשתי את עוה”ד של האישה ואמרתי לה שממש חבל לי בשביל הצדדים שאנחנו מנהלים את ההליכים, על הזמן שהם מבזבזים כאן, על הילדים שניזוקים מהמתחים והמצב ביניהם בבית, והיא כאילו שחיכתה לכך אמרה: אם את רוצה אפשר לדבר עם הצדדים עכשיו ולנסות להגיע להסכם.

הגעתי עם הלקוח שלי, חדורת מטרה עם הנחישות והביטחון המאפיינים אותי וכך דקות ספורות לפני שאנחנו נכנסות לדיון סוער, סיימנו את כל הפערים והמחלוקות ביניהם בהסכמה.
השופטת ששמעה את הדברים, ביקשה מאיתנו לאשר את ההסכם עוד היום.

וכך מצאתי את עצמי מתקנות את טיוטת ההסכם בבית המשפט, במקצועיות וביסודיות, כשמדי פעם אנו רצים לחדר מדרגות כשנשמע “צבע אדום” במסדרונות בית המשפט, אך באותן שלוש שעות הצלחתי לראות רק את טובת הלקוח שלי. 

בסופו של דבר, 8 עמודי ההסכם תוקנו לעילא ולעילא, הצדדים חתמו עליו, השופטת אישרה את ההסכם וניתן לו תוקף של פסק דין.

אני את שלי עשיתי והצדדים יצאו מאושרים כשהם יוצאים לדרך חדשה. במעלית לפני היציאה הזכרתי להם שהם תמיד יישארו הורים של ילדיהם ולכן ביקשתי מהם לשמור על תקשורת תקינה ובריאה, להשאיר מאחור את כל הכעסים והאשמות ולהיזכר בדברים הטובים.

3 דברים שאפשר ללמוד מהדיון אתמול?
✅️1. תמיד ניתן להגיע להסכמות. בכל שלב. גם מחוץ לדיון בביהמ”ש.
✅️2. ‏בחרו עו”ד נחוש שיודיע להגיע להסכמות ולראות אך ורק את טובתכם גם אם זה אומר לשים את האגו בצד.
✅️3. ‏לפעמים יש עניין של טיימינג בחיים ואסור לפספס אותו. אם אחד הצדדים לא בשל אז לא ניתן להגיע להסכם, גם אם מאוד נרצה. אם שני הצדדים בשלים ויש שעת רצון (מנסיוני זה קורה הרבה במצבי חירום, בטחון, קורונה וכו’) – צריך לנצל זאת ולא להתמהמה. על פניו, היה לי הרבה יותר נוח לתקן את ההסכם במשרדי, אך לא מדובר בנוחות שלי, אלא מהי טובת הלקוח שלי. זה כל הסיפור. 

והנה עוד מקרה של תחושת סיפוק אדירה ושליחות. עוד מקרה של צדדים שהגיעו עם פערים אדירים ומחלוקות רבות ועוד מקרה שהצלחתי לסייע להם לצמצם את הפערים ולהגיע להסכם. 
כך חסכתי להם כשנתיים מורטות עצבים, להם ולילדיהם בהליכים בביהמ”ש.

ועכשיו אפשר לצאת לסופשבוע. בתקווה שיהיה שקט ורגוע 🙏
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin