יתרונותיו של ההסכם על פני הליך משפטי

אז היום זכיתי ללוות עוד זוג בדרכם לאישור הסכם. והם היו כ”כ מאושרים וגאים בעצמם שהצליחו להגיע להסכמות ביניהם. כשעניינים של רגש באים במגע עם עניינים של כסף, הדרך לא תמיד קלה. אבל כשמתגברים על המכשולים, רק יוצאים יותר מחוזקים. והם כתבו לי מכתב תודה ואפילו הביאו לי מתנה מדהימה. ואני כ”כ מעריכה ומודה, ומרגישה שזו בכלל זכותי…

ופתאום בזכותם מתחשק לי לחדד ולעמוד על היתרונות של
הסכם מול הליך משפטי

היתרונות מתייחסים לכל הסכם באשר הוא, לרבות הסכם ממון, הסכם חיים משותפים, הסכם הורות, הסכם גירושין, הסכם שלום בבית לחילופין גירושין וכו’

# נתחיל, איך לא, במשאבים – הן מבחינת זמן והן מבחינת עלויות – ממוצע של עריכת הסכם היא קצרה בהרבה מהליך משפטי. על מנת לסבר את האוזן ממוצע של הליך משפטי הוא כשנתיים. כמובן שהיו הליכים שייצגתי בהם והם הסתיימו אפילו בחודשים בודדים, אך זה לא הכלל.
בהתאם לזמן, גם העלות של הסכם פחותה מעלות של ניהול הליך משפטי. הליך משפטי עם כל הכרוך בכך מצריך בקשות, תגובות, תשובות, מינוי מומחים, דיוני הוכחות, תצהירים, סיכומים. ואילו בהסכם כל זה נחסך מבני הזוג.

# בהסכם יש סיכוי גבוה יותר שהצדדים ישמרו על ההסכמות שהגיעו אליהן ולא יפרו אותן – צדדים שהצליחו להגיע להסכם מכבדים אחד את השניה, מבינים את הרצונות והחששות. הם מצליחים לראות האחד את השניה, על אף המחלוקות ביניהם. הם לא נדרשים לגורם חיצוני כמו שופט שיחליט בשבילם. הם יוצרים לעצמם את הוודאות והבטחון.

# סיכוי גבוה יותר שהם יפתרו מחלוקות בנועם גם בעתיד ולא ירוצו לבית המשפט על כל “פיפס” קטן אלא ינסו לפתור זאת בעצמם או בגישור.

# פעם אמרו לי בהסכם אין מפסידים, יש רק מנצחים. אז חוץ מהצדדים, יש גם את הילדים. שמרוויחים כאן אבא ואמא ששומרים על תקשורת בריאה, שמכבדים האחד את השניה, שיכולים לחיות יחד ואולי אפילו לחגוג להם ימי הולדת יחד, אירועים משותפים וחגים. תאמינו או לא, זה אפשרי…

אז לפני שאתם רצים להגיש תביעות ולפנות לייצוג משפטי, מציעה שתפנו למגשרת שמומחית לענייני משפחה וגירושין, שתנסה להביא אתכם להסכמות, ותוכל להציג לכם את בוחן המציאות והחלופות השונות מניסיונה בהליכים המשפטיים השונים.

אם הצד השני כבר שכר שירותי עו”ד, מומלץ לקבל ייצוג משפטי של עוה”ד בתחום דיני המשפחה והגירושין שתנהל עבורך מו”מ על מנת להגיע להסכמות, תוך הגנה על האינטרסים שלך.

מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה הקשורה לגישור או לניהול מו”מ להסכם.

בהצלחה 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin