מזונות ילדים

על פי החוק לתיקון דיני משפחה, אדם חייב במזונות על פי הוראות הדין האישי החל עליו.

על פי הדין העברי, קיימת חובה אבסולוטית על האב לשאת במזונות ילדיו עד גיל 6 ולאחר מכן מדובר במזונות מדין צדקה ולא חובה אבסולוטית.  

מאז בע”מ 919/15 יש להטיל על ההורים חובה משותפת לשאת במזונות ילדיהם החל מגיל 6. יש לבחון מהם הצרכים של אותו קטין, ולחייב את האב במזונות ילדו בהתאם להכנסות הפנויות של ההורים ולחלוקת זמני השהות שלו עם ילדו.

מכאן, אם נסכם בע”מ 919/15 קובע 3 פרמטרים שעל בסיסם ייקבעו דמי מזונות לקטין מעל גיל 6: 1. צרכי הקטין. 2. ההכנסות הפנויות של ההורים. 3. זמני השהייה של כל אחד מההורים עם הקטין.

כאשר צדדים נפרדו וטרם נקבעו מזונות ילדיהם, יש להגיש בקשה ליישוב סכסוך. במסגרת הליך ישוב הסכסוך, יתקיים הליך מהו”ת – מעין גישור, בניסיון להביא את הצדדים להסכמות. חשוב לציין כי כבר בהליך יישוב הסכסוך יש חשיבות להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום דיני המשפחה על מנת להגיע להסכם נכון שיכלול את כל הנושאים הנובעים מפירוד הצדדים. כמו כן, במסגרת הליך יישוב הסכסוך ותקופת עיכוב ההליכים, עורך הדין יכול להגיש בקשה למזונות זמניים, ככל שעולה הצורך, מאחר שמדובר בסעד דחוף ולכן ניתן לבקשו אף בטרם הגשת תביעת מזונות וביהמ”ש יידרש לבקשה וייקבע מזונות זמניים. בקשה והחלטה זו עשויה להשפיע על המשך ההליך, הן מבחינת ניהול ההליך בערכאות המשפטיות והן מבחינת הבאת הצד השני להסכם כולל ולכן אין להקל בהליך זה ראש וחשוב להיות מלווים ע”י עורך דין מקצועי בתחום.

בתום תקופת עיכוב ההליכים, יגיש עוה”ד תביעה למזונות ובה יתבעו המזונות הנתבעים, תוך התייחסות מפורטת לזמני השהות של כל אחד מההורים עם הילדים (לרבות היכן לנים הילדים, שכן יש לכך משמעות כלכלית אם הם לנים רק אצל אחד ההורים), מי נושא בהוצאות של הילדים בפועל, מהם צרכיו הספציפיים של כל אחד מהילדים – האם הם הולכים לחוגים? האם יש להם צרכים ו/או הוצאות מיוחדות?, מהי רמת החיים לה הורגלו הילדים, מהם הכנסות הצדדים מעבודה וכן מה הכנסתם הפנויה של כל אחד מהם (לרבות, אם מקבלים דמי שכירות מנכסים שבבעלותם וכו’).

על מנת לעמוד בנטל הראייה שקיים בתביעות מזונות, אני רואה חשיבות עליונה לעבור על כרטיסי האשראי ואני תמיד מנחה את לקוחותיי לשמור קבלות הנוגעות להוצאות הילדים והכל כדי לבסס את מזונות הילדים הנתבעים ולהביא לחיוב מלא בהתאם לצרכיהם בפועל.

 

בפוסט הבא אתמקד בתביעות להפחתת ו/או ביטול מזונות, נושא שהפך להיות חם מאוד מאז שינוי הלכת המזונות ע”י ביהמ”ש העליון, ביולי 2017, במסגרת בע”מ 919/15.

יש למה לחכות,

בשבילכם ולמענכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin