מרוץ הסמכויות בענייני משפחה

“למקומות, היכון, רוץ!”

ממש כמו הצעקות במרוץ תל אביב שמתקיים בכל שנה,

כך גם במדינת ישראל, בני הזוג מתחרים האחד בשני בהגשת הבקשה לישוב סכסוך. מרוץ שהזכייה בו תזכה את בן הזוג הראשון שהגיש את הבקשה, ביתרון הדיוני (המשמעותי) להגיש ראשון את התביעה, לערכאה שנוחה לו!

במדינת ישראל ישנן 2 סמכויות שיפוט מקבילות בכל הנושאים הנובעים מקשר הנישואין, כדוגמת: רכוש, חלוקת זמני שהייה, מזונות ועוד.

כמעט כל החלטה בדיני נפשות היא הרת גורל ולכן חשוב לבחור בערכאה הנכונה עבורך, כחלק מבניית אסטרטגיה כוללת מנצחת, בהתאם לנסיבות ולמצב המשפטי. במסגרת תקופת יישוב הסכסוך (הקודמת להגשת התביעות), עו”ד המומחה בתחום ידע לבחון איזו מהערכאות טובה לך יותר (באופן אישי).

על אף שבסוגיות מסוימות יש הלכה מפי בית המשפט העליון, כל שופט מחזיק בהשקפת עולם אישית ולכן חשוב להכיר את פסיקותיו. במזונות, למשל, יש מנעד שונה של פסיקות בין בית המשפט לענייני משפחה לבית הדין הרבני. כך גם, לבגידה תהיה התייחסות אחרת אם עניינכם יידון בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. כך גם לדוגמה, בית המשפט לענייני משפחה יפסוק סכום בגין מוניטין אישי בעת פרידת בני זוג לעומת בית הדין הרבני שלא יפסוק זאת. ולכן יהיו מקרים בו אמליץ ללקוח שלי לרוץ לבית הדין הרבני או לברוח ממנו, תלוי את מי אני מייצגת בכל מקרה ומהן נסיבותיו.

לסיכום, התייעצו עם עו”ד המומחה בדיני משפחה.

אל תנהלו מו”מ מבלי לדעת מהן הזכויות והחובות שלכם.

אל תתגרשו בלי סיוע של עו”ד שיידע להוביל אתכם יד ביד למימוש אסטרטגיה מנצחת.

כאן לשירותכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin