אפוטרופוס לגוף

השבוע ייצגנו בדיון בהליך אפוטרופסות. באותו מקרה אין חולק שהאב אינו מסוגל לדאוג לענייניו והוא מוגבל, הן פיזית והן קוגניטיבית. 

ההליך נפתח כשכבר מונה בעבר לאב אפוטרופוס אך מצבו של האב התדרדר וראינו במצלמות שהאב אינו מטופל היטב על ידי המטפל, בלשון המעטה, ושהאפוטרופוס לגופו, אחד הילדים שמונה, לא מתפקד.
 
לכן ביקשנו בהליך זה לבטל את המינוי של אחד הילדים כאפוטרופוס לגוף של האב ובמקומו למנות שני ילדים אחרים של האב, שלטענתנו יתפקדו טוב יותר, ידאגו לצרכיו ולטובתו של האב. 
 
הראנו לביהמ”ש שנכון להיום הם אלה שזמינים ונותנים מענה, הם אלה שמלווים אותו לבתי חולים, שפועלים כאשר מקבל טיפול לקוי, הם אלה שבקשר בענייניו עם הרווחה, משרד הביטחון ועוד ועוד.
 
כבר בתחילת ההליך השגנו הישג משמעותי- ממש בסמוך לאחר שפתחנו את ההליך החליפו את המטפל. לולא ההליך האב היה ממשיך לקבל טיפול מחפיר. 
 
5 עובדות על אפוטרופסות לגוף:
 
✅️ לצורך הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס לגוף נדרשת חווה”ד רפואית. לרוב ביהמ”ש יקבע שהמינוי יהיה זמני ויזמין תסקיר עו”ס אשר מטרתו ליתן המלצות לעניין מינוי האפוטרופוס.
 
✅ ️כשמדובר באפוטרופוס לגוף ביהמ”ש ייטה למנות קרוב משפחה ובטח כשמדובר באדם שמתגורר עימו שיהיה זמין למענים ולצרכים שלו. 
 
✅ ️בבקשות למינוי אפוטרופוס יש יתרון כשבני המשפחה מגיעים כמקשה אחת, מיוצגים יחד ומסכימים ביניהם מי יהיה האפוטרופוס. 
 
✅ ️במקרים שאין הסכמה בין בני המשפחה מקרבה ראשונה לגבי זהות האפוטרופוס ובמקרים שהם לא מוכנים לשמש כאפוטרופוסים משותפים (ביחד ו/או לחוד) – ביהמש ימנה גורם אובייקטיבי חיצוני שידאג לטובת האדם ושאך ורק טובתו תהיה לנגד עיניו.
 
✅️ גם במקרים בהם נקבע אפוטרופוס חיצוני ניתן למנות בנוסף אליו גם אפוטרופוס שהוא קרוב משפחה.
 
לסיכום, להיות אפוטרופוס להורה זו זכות גדולה אך יש גם חובה בצידה. תפקידו של האפוטרופוס לגוף הוא לדאוג שאותו אדם מקבל את הטיפול הראוי.
 
שלכם,
קורל
 
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin