על אמונה, אומץ והתמסרות

נרגשת לשתף אתכם בשיעור שלמדתי במסגרת זן קואצ’ינג בהנחייתו של @משה לוי .

אחד הדברים אולי הכי חזקים שיש לנו ושאי אחד לא יכול לקחת מאיתנו הוא האמונה. לכל אחד מאיתנו יש אמונות משלו. כך למשל, הרבה מלקוחותיי מגיעים אליי ואומרים לי “אני מאמין שמגיע לי להיות מאושר”, “אני לא חש סיפוק”, “אני רוצה חיים שקטים ושלווים ואני מאמין שיהיה לי את זה אם נפרד”. ככל שהאמונה היא יותר חזקה ואנחנו מאמינה בה בכל ליבנו, נקבל החלטה לפעול. כך למשל, אישה שמאמינה שאם היא תהיה יותר מאושרת, גם הילדים יהיו יותר מאושרים (אגב, מחקרים רבים תומכים בכך שהאושר של ההורים משפיע על הילדים) יהיה לה יותר קל לפעול, כי היא מאמינה בלבה שזה לטובת הילדים.

אז, על מנת לפעול להגשמת האמונה שלנו דרוש אומץ – גם אם יש לנו אמונה חזקה, נצטרך אומץ כדי לפעול. לקוח שלא מרוצה מחיי הזוגיות שלו, יצטרך אומץ כדי לעשות את הצעד ולפרק את התא המשפחתי. ככל שהאמונה חזקה יותר שמחכה לך משהו יותר טוב, יהיה לך קל יותר לפעול. הרבה פעמים כשאין לנו אמונה שמגיע לנו משהו יותר טוב, אותם אנשים לא יעשו את הצעד הבא. בחיים, כמו בחיים, אין הבטחות. אין לדעת מה יהיה ולכן האומץ לעשות את השינוי יביא בהכרח לחוסר וודאות. 

לאחר מכן, כשכבר נחליט לעשות את המעשה האמיץ, מגיע שלב ההתמסרות – ולכן במקרה שכבר החלטת לפעול ולעשות את הצעד האמיץ, עליך להתמסר לשינוי. יכול להיות שדברים לא יהיו בדיוק כפי שקיווית, ציפית או ייחלת – עליך לשמור על האמונה החזקה שלך שבעקבותה התחלת לפעול. 

בכל מקרה, זכרו אנחנו לא שולטים בסיטואציה. בשינוי, כמו בשינוי, יהיו רגעים מבלבלים, ועלינו להחליט איך אנחנו רוצים להתמודד עם הסיטואציה. אסור לנו להיאחז במציאות. אנחנו צריכים לראות את המציאות בעיניים בהירות, להסתכל לה בעיניים, לנשום עמוק ולעבוד עם מה שיש. 

לזהות את המציאות אך לא להזדהות עימה. פעמים רבות כשיש לנו ציפיות איך הדברים יתרחשו, אם זה לא יקרה, ייתכן שנרגיש אכזבות. חשוב מאוד לא להאחז במציאות, גם כשאנחנו חווים הצלחות. להנות מההצלחות, זה כן, אבל לדעת שהכל זמני וחולף. הכי חשוב שנהיה שלמים עם עצמנו בכל עת וכך נדע להתמודד עם כל סיטואציה שתתרחש במציאות.

מקווה שסייעתי לכם, ולו במעט בכך שהפצתי את הידע שקיבלתי.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin